Web Marketing

Posted on 22 5月 2014 0 comments


「マーケティング」という言葉を聞いて多くの方が「フィリップ・コトラー」を思い浮かべるのではないでしょうか。コトラーによると、マーケティングとは、「個人や集団が製品や価値の創造と交換を通じて、そのニーズやウォンツを満たす社会的・管理的プロセス」という定義なります。「WEBマーケティング」とは、ここでいう、「マーケティング」をWEBで行うことを指します。

webマーケティングにおいて必要なことは全部で4つあります。「1.戦略立案」、「2.集客」、「3.サイト構築」、「4.クロージング」の各工程において必要な作業をきちんと行い、きちんとPDCAサイクルをまわすことにあります。その上でさらに、全体工程におけるPDCAサイクルをまわしていきます。

  1. 戦略立案
    調査・分析・仮説等の戦略立案。ウェブサイトの位置付けや、顧客、競合、自社の強みを考える。
  2. 集客
    具体的な集客の導線。
  3. サイト構築
    ユーザビリティとサイト内の導線を確認。
  4. クロージング
    お問い合わせフォームやお申込みフォームが正しく設置されているか等。

WEBマーケティングに関するご相談は弊社にご連絡下さい。

When they hear the word “marketing,” some people may be reminded of Philip Kotler. According to Kotler, the definition of marketing is “a social, managed process which satisfies wants and needs through the creation and exchange of products and value by individuals and groups.” “Web marketing” indicates this sort of marketing carried out over the web. In all, there are four essential steps in web marketing: 1) Strategic planning, 2) Attracting customers, 3) Site construction, and 4) Closing. This process involves properly carrying out the necessary tasks at each step, and properly rotating through the PDCA cycle. In addition, rotation through the PDCA cycle is also carried out for the entire process. Strategic planning involves tasks such as investigation, analysis and hypothesis formulation. Web site position, customers, competition and strengths of one’s own company are all considered. Attracting customers involves specific lines of guidance to bring customers in. In site construction, it is necessary check usability and lines of guidance within the site. Closing involves tasks such as determining whether inquiry and application forms have been correctly provided. Please contact our company if you would like to discuss web marketing.


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